داده‌های مرکز مطالعات دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می‌دهد که جرایم ناشی از خشونت در آمریکا ۴۶ درصد طی سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

افزایش شدید خشونت و جنایت در آمریکا طی سال ۲۰۲۱

به گزارش قدس آنلاین، مرکز مطالعه افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا «سن برناردینو» بر اساس تحقیقات خود اعلام کرد داده‌های ادارات پلیس کلان‌شهرها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که جرایم ناشی از خشونت و نفرت در آمریکا ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ میلادی شهر نیویورک شاهد افزایش ۹۶ درصدی خشونت، لس آنجلس افزایش ۷۱ درصدی و خشونت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار نیز شاهد افزایش ۳۳۹ درصدی بوده است.

به گزارش روزنامه «دیلی میل» تحقیقات مرکز مطالعات «سن برناردینو» نشان می‌دهد که نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خشونت در خود در یک قرن گذشته رسیدند.

در سراسر این کشور، جنایات ناشی از نفرت مبتنی بر نژادپرستی هنوز هم عمدتاً علیه سیاه‌پوستان آمریکایی انجام می‌شود؛ اما جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار بیشترین افزایش را داشته است.

تعداد جرایم ناشی از نفرت ضد آسیایی در بزرگترین مناطق متروی این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۳۹ درصد افزایش یافته است.

پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا کووید-۱۹ را «ویروس چین» و «کونگ آنفولانزا» نامید، خشونت‌های ضد آسیایی افزایش آشکاری داشت.

افزایش جرایم ناشی از نفرت گزارش شده تا حدی به این دلیل است که شهرها راه‌های ساده‌تری برای گزارش نفرت ایجاد کرده‌اند.

«جرم ناشی از نفرت» جنایتی است که علیه اشخاص به دلیل نژاد، جنسیت، ملیت، مذهب، گرایش جنسی یا ناتوانی جسمی و معلولیت آن‌ها انجام می‌شود و این در حالی است که جرم ناشی از نفرت شامل نامگذاری یا توهین نمی‌شود که خود به عنوان «حوادث نفرت انگیز» طبقه‌بندی می‌شوند.

روزنامه «دیلی میل» نوشت این یافته‌های نگران‌کننده از داده‌هایی می‌آیند که به عنوان بخشی از یک مطالعه توسط مرکز مطالعه نفرت و افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا که هنوز منتشر نشده، جمع‌آوری شده است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که واشنگتن دی سی با ۲۱.۶ درصد کل جرایم ناشی از نفرت گزارش شده، بالاترین سطح جنایات ناشی از نفرت را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است و پس از آن لس آنجلس با ۱۵.۵ درصد جنایت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و سانفرانسیسکو با ۱۲.۸ درصد جنایت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پس از آن‌ها نیز شهرهای بسیار کوچکتر کلمبوس در اوهایو با ۱۲.۶ درصد و سن خوزه در کالیفرنیا با ۱۱.۴ درصد جنایات در هر ۱۰۰ هزار نفر قرار دارند.

شهر نیویورک ۶.۱ درصد و شیکاگو سومین شهر بزرگ آمریکا ۲.۹ درصد جنایات ناشی از نفرت را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش کرده‌اند.

اگرچه سیاه‌پوستان آمریکایی گروهی بودند که در بیشتر شهرها مورد حمله قرار گرفتند؛ اما سطح جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار تا ۳۳۹ درصد افزایش یافت، زیرا مردم آن‌ها را مقصر همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانستند.

جرایم ناشی از نفرت یهودی‌ستیزی نیز در سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش بود و این در حالی است که در بیشتر سال ۲۰۲۰ در شهرهای بزرگ افزایش یافته بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.